Winkelried w Warszawie Kordian

Home
nergal
 

Temat: JEŚLI KTOŚ CHCE TYLKO ZAPYTAĆ, A NIE KUPIĆ PREZENTACJĘ.
Witam Chcę jedynie zapytać, czy dobrze napisałam plan prezentacji do mojego tematu jeśli nie, to proszę o skorygowanie, bo pragnę oddać ją jutro ponadto wniosek - czy jest dobrze sformułowany? Czy lepiej zmienić jego drugą część?

Temat: Cierpienie i ofiara w utworach romantycznych. Przedstaw funkcjonowanie motywu odwołując się do wybranych tekstów literackich.

I. Literatura podmiotu:
1. Goethe W. J., Cierpienia młodego Wertera, Warszawa, Wydawnictwo KAMA, 1998, ISBN 83-7153-048-X.
2. Mickiewicz A., Romantyczność, [w:] A. Mickiewicz, Ballady i romanse, Kraków, Wydawnictwo GREG, 2004, ISBN 978-83-7327-273-6.
3. Mickiewicz A., Dziady – Część III, [w:] A. Mickiewicz, Dziady, oprac. W. Rzehak, Kraków, Wydawnictwo GREG, 2000, ISBN 83-7327-183-X.
4. Słowacki J., Kordian, Kraków, Wydawnictwo Zielona Sowa, 2006, ISBN 8307389-598-3.

III. Ramowy plan prezentacji:
1. Teza:
Motyw cierpienia i ofiary są jednymi z najczęściej pojawiających się motywów w literaturze epoki romantyzmu, jednakże nie należą do tej samej kategorii i mogą pełnić różne funkcje.
2. Kolejność prezentowanych argumentów:
• definicja cierpienia i ofiary,
• J.W.Goethe, Cierpienia młodego Wertera – cierpienie z powodu nieszczęśliwej miłości, cierpienie Wertera jako odczuwanie bólu istnienia, ofiara miłości,
• A. Mickiewicz, Romantyczność – cierpienie jako żal po stracie najbliższych oraz ból z powodu niezrozumienia,
• A. Mickiewicz, Dziady część III – cierpienie Konrada jako symbol cierpienia całego narodu, cierpienie dla dobra ogółu i ofiara głównego bohatera jako przyjęcie postawy prometejskiej, cierpienie i ofiara ojczyzny jako idea mesjanizmu,
• wyjaśnienie pojęcia Winkelriedyzmu,
• J. Słowacki, Kordian –cierpienie jako ‟jaskółczy niepokój”, ofiara w imię dobra ludzkości, wykorzystanie motywów do polemiki z Adamem Mickiewiczem oraz sprzeciwienie się idei mesjanizmu zawartej w Dziadach części III.
3. Wnioski:
Motyw ofiary oraz cierpienia pomimo pojawiania się w wielu utworach literackich epoki romantyzmu za każdym razem nabierają innego znaczenia, nie można przypisać ich do tej samej kategorii. Symbolika cierpienia oraz ofiary pozwalają na lepsze zrozumienie treści całego utworu, nadają mu nowy sens.
IV. Materiały pomocnicze:
1. Kartka z cytatami.

Albo taki wniosek: Motyw ofiary oraz cierpienia pomimo pojawiania się w wielu utworach literackich epoki romantyzmu za każdym razem nabierają innego znaczenia, nie można przypisać ich do tej samej kategorii. Cierpienie jest w swej istocie uniwersalne, nierozerwalnie związane z życiem każdego człowieka, tak samo jak poświęcenie, które często niesie ze sobą ból.
Źródło: forum.matura.pl/viewtopic.php?t=6988



Temat: Humor zeszytowy :D
" />#Włosy koloru blond opadały na ramiona niby śnieg na choinkę.
#Włosy koloru brązowego opadały na ramiona niby firanki na okna.
#Oczy miała zielone jak oliwki, a usta jak brokuły.
#Oczy mogłyby być różnego koloru.
#Chciałabym, aby posiadał niebieskie, zamglone oczy z bystrym spojrzeniem.
#W jego zdolnościach powinna dominować umiejętność gry na gitarze.
#Nos mogłaby mieć normalny (na pewno nie zadarty).
#Rysy miała wyraźne jak fale na morzu.
#Rysy miała wyraziste jak mało kto.
#Moim ideałem kobiety jest dziewczyna o blond włosach z naturalnymi przesmykami...
#Podobają mi się dziewczyny szczere i otwarte na różnego rodzaju czynności.

---------------

* Halban był litwińskim tłumaczem
* Leila ginie w starym stylu: Hassan wrzuca ją nocą do wody w worku
* Przez cały czas trwania utworu Kordian jest bardzo młodym człowiekiem
* Kordian jest kontrowersyjną postacią, dlatego że często zmienia swe zdanie, upodobania i ukochane.
* Zamach na cara uczyniłby z Polski Winkelrieda narodów, bo ściągnęłaby ona na siebie gniew imperium rosyjskiego. Ale byłoby to już imperium pozbawione głowy...
* "Ludzi bezdomnych" napisał Stanisław Żeromski...
* Judym doskonale wie, z kim walczy, pochodzi przecież z rodziny warszawskiego szewca
* Judyma czeka wiele wzmagań z przeciwnościami losu. Nie wiem, czy uświadomi sobie swą klęskę
* Doktor nie umiał opanować ogarniającej go szewskiej pasji
* Problemy Wokulskiego można wyraźnie dostrzec czytając "Lalkę" Bolesława Prusa
* Kiedy Stanisław Wokulski był dorosłym człowiekiem, jego problemy zmieniły się
* Wokulski w jednej chwili zrobił coś nieoczekiwanego. Ukształtowana do tej pory odpowiedzialność przerodziła się w nieodpowiedzialność. Nierozsądnie tracił pieniądze na wszystko, co było związane z tą panną (I. Łęcka). Spowodowało to także chorobę, ale nie taką typu grypy lub jej podobne, tylko chorobę miłosną.
* Wokulski próbował popełnić samobójstwo, co dla człowieka odpowiedzialnego jest mało normalne.
Źródło: nasz-babiniec.pl/forum/viewtopic.php?t=648


Temat: JEŚLI KTOŚ CHCE TYLKO ZAPYTAĆ, A NIE KUPIĆ PREZENTACJĘ.

Witam Chcę jedynie zapytać, czy dobrze napisałam plan prezentacji do mojego tematu jeśli nie, to proszę o skorygowanie, bo pragnę oddać ją jutro ponadto wniosek - czy jest dobrze sformułowany? Czy lepiej zmienić jego drugą część?

Temat: Cierpienie i ofiara w utworach romantycznych. Przedstaw funkcjonowanie motywu odwołując się do wybranych tekstów literackich.

I. Literatura podmiotu:
1. Goethe W. J., Cierpienia młodego Wertera, Warszawa, Wydawnictwo KAMA, 1998, ISBN 83-7153-048-X.
2. Mickiewicz A., Romantyczność, [w:] A. Mickiewicz, Ballady i romanse, Kraków, Wydawnictwo GREG, 2004, ISBN 978-83-7327-273-6.
3. Mickiewicz A., Dziady – Część III, [w:] A. Mickiewicz, Dziady, oprac. W. Rzehak, Kraków, Wydawnictwo GREG, 2000, ISBN 83-7327-183-X.
4. Słowacki J., Kordian, Kraków, Wydawnictwo Zielona Sowa, 2006, ISBN 8307389-598-3.

III. Ramowy plan prezentacji:
1. Teza:
Motyw cierpienia i ofiary są jednymi z najczęściej pojawiających się motywów w literaturze epoki romantyzmu, jednakże nie należą do tej samej kategorii i mogą pełnić różne funkcje.
2. Kolejność prezentowanych argumentów:
• definicja cierpienia i ofiary,
• J.W.Goethe, Cierpienia młodego Wertera – cierpienie z powodu nieszczęśliwej miłości, cierpienie Wertera jako odczuwanie bólu istnienia, ofiara miłości,
• A. Mickiewicz, Romantyczność – cierpienie jako żal po stracie najbliższych oraz ból z powodu niezrozumienia,
• A. Mickiewicz, Dziady część III – cierpienie Konrada jako symbol cierpienia całego narodu, cierpienie dla dobra ogółu i ofiara głównego bohatera jako przyjęcie postawy prometejskiej, cierpienie i ofiara ojczyzny jako idea mesjanizmu,
• wyjaśnienie pojęcia Winkelriedyzmu,
• J. Słowacki, Kordian –cierpienie jako ‟jaskółczy niepokój”, ofiara w imię dobra ludzkości, wykorzystanie motywów do polemiki z Adamem Mickiewiczem oraz sprzeciwienie się idei mesjanizmu zawartej w Dziadach części III.
3. Wnioski:
Motyw ofiary oraz cierpienia pomimo pojawiania się w wielu utworach literackich epoki romantyzmu za każdym razem nabierają innego znaczenia, nie można przypisać ich do tej samej kategorii. Symbolika cierpienia oraz ofiary pozwalają na lepsze zrozumienie treści całego utworu, nadają mu nowy sens.
IV. Materiały pomocnicze:
1. Kartka z cytatami.

Albo taki wniosek: Motyw ofiary oraz cierpienia pomimo pojawiania się w wielu utworach literackich epoki romantyzmu za każdym razem nabierają innego znaczenia, nie można przypisać ich do tej samej kategorii. Cierpienie jest w swej istocie uniwersalne, nierozerwalnie związane z życiem każdego człowieka, tak samo jak poświęcenie, które często niesie ze sobą ból.




[url]Motywy[/url] cierpienia i ofiary są jednymi z najczęściej pojawiających się motywów w literaturze epoki romantyzmu, jednakże nie należą do tej samej kategorii i mogą pełnić różne funkcje.

hmmm po co w planie podawać tytyły? Przecież wiadomo, ze Konrad to bohater Mickiewicza:)

2. Kolejność prezentowanych argumentów:
• definicja cierpienia i ofiary,
• Cierpienie z powodu nieszczęśliwej miłości, cierpienie Wertera jako odczuwanie bólu istnienia, ofiara miłości,
• A. Mickiewicz, Romantyczność – cierpienie jako żal po stracie najbliższych oraz ból z powodu niezrozumienia,
• Cierpienie Konrada jako symbol cierpienia całego narodu, cierpienie dla dobra ogółu i ofiara głównego bohatera jako przyjęcie postawy prometejskiej, cierpienie i ofiara ojczyzny jako idea mesjanizmu,
• wyjaśnienie pojęcia Winkelriedyzmu,
• J. Słowacki, Kordian –cierpienie Kordiana przykładem "jaskółczego niepokoju", ofiara w imię dobra ludzkości, wykorzystanie motywów do polemiki z Adamem Mickiewiczem oraz sprzeciwienie się idei mesjanizmu zawartej w Dziadach części III.


3. Wnioski:
Motywy ofiary oraz cierpienia pomimo pojawiania się w wielu utworach literackich epoki romantyzmu za każdym razem nabierają innego znaczenia, nie można przypisać ich do tej samej kategorii. Symbolika cierpienia oraz ofiary pozwalają na lepsze zrozumienie treści całego utworu, nadają mu nowy sens.

Reszta jest w porzadku.
Źródło: forum.matura.pl/viewtopic.php?t=6988




 
 
Pokrewne
 
 
   
Copyright 2006 Sitename.com. Designed by Web Page Templates